En liten bussflirt! ;)

Hellu!
Idag var jag ensam hemma. Pappa var i Sollefteå, brorsan på fotboll, syrran hos "mannen" sin,
så jag tog bussen till mamma.
Där åt man grillat (som är så sjuuuuukt gott!<3), drack cola, var med Wilma och Agnes i lekparken,
där Agnes ramlade och skrapa upp armbågen!
Först fejkgrinade hon bara, men när hon såg blodet som senare kom från såret, då gjoprde det väääldigt ont helt plötsligt.
Och när hon skulle bada bröt hon ihop.
"Inte bada me plostej!!" Skrek hon. Så hon fick lägga sig direkt.

Men sen på bussen hem så var det en kille som stod och pratade med busschaufören.
Han gick förut på höglunda i särklassen så han har någon sjukdom och jag har sett honom på busstationen tidigare.
När jag skulle trycka kortet mot betalningssaken sa han" Hej! Jag heter Erik :)"
Och jag svarade och log" Hejsan!"
"Vad heter du?"
"Jag heter Julia."
"Jag känner en som heter Julia!"
"Okej."
Sedan gick jag och satte mig. Men sedan stod han och små kollade på mig och log.,
Men sen hörde jag ´hon som körde säga" Så, har du hittat någon tjej än då?"
"Nej, det fanns inga bra tjejer på discot. Ingen var bra nog för mig, om man säger så."
"Okej, så synd!"
"Men..." sa Erik coh kolla på mig.
"Den gulhåriga där är rätt så söt! (A)"
"Haha! Ja, det kanske hon var."
"Men tråkigt nog är hon för ung för mig. Jag är för mycket stor för henne."
"Ja, det var du nog. Hon var nog fyra år yngre än dig."
"Ja" sa han och suckade.
Sedan stod han och log åt mig.
Och när jag gick av bussen sa han glatt:
"Hej då Julia!" Och så blinkade han med ögat! Eller han försökte rättare sagt! xD

Oj, oj, oj. Det var som sagt en upplevelse.
Och det som känns lite pinsamt också är att han bor i Granloholm och jag kommer säkert träffa honom flera gånger på bussen! xD

Men men, nu ska jag snart sova. En ny solvecka börjar imorgon. =)
Söt om er!


//jjuliajjohansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0