Städ/middag dag!

Hellu!
En sån dag.

Vaknade typ halv elva och åt mackor till frukost.
Typiskt frukost för mig. x)

Sen packade man kläder och andra nödvändiga saker för att åka till mamma.
när man väl kom dit, packade man upp oc började städa.
Jag dammtorkade mitt och Wilmas rum och dammsög tills allt bara blänkte och inte en endaste dammtuss låg någonstans.

Sen så kom Lennarts (Lennart är min mammas fästman) moster och hennes son på middag.
Det var två underliga personer.
Sonen såg ut som en vanlig lite storvuxen man som bodde själv i en lägenhet i skönsberg. Han mamma bodde mitt i mot i en lägen het och de brukade stå ocbh vinka till varandra genom sina fönster. (?)
Och så sa de inte så mycket under middagen utan vi i min familj fick alltid starta något helt onödigt ämne.
Men det var trvligt och man fick god mat.
Sen så hade gästerna med sig en stor blombukett, som mamma blev överlycklig över,
en chokladkaka och en full godispåse från JamJam.

Och så fort de gått slänge jag mig över godispåsen.
Mums! Fast jag har bara ätit typ fyra godisar. Eller var det fem, eller sex?
Mindre än nio i alla fall.

Nu ska jag läsa bok för Wilma innan hon ska sova.
Sen ska jag duscha, kolla lite på tv skulle jag tro, ta en macka och sedan sova gott och göra sig redo för en ny skolovecka.

Ha det bra och sköt om er!


//jjuliajjohansson

PS: Fick mina trosor igår trots allt! ^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0