Det Blåser Ute

Här i Edsbyn är det bokstavligt storm! Det blåser grymt mycket ute och enligt fejjan så är det jätte många inne i själva byn som har fått strömavbrott. Men vi har elen kvar i allafall, fast det låter jätte hemskt där ute. Man hör hur ljuslyktor och hinkar flyger omkring på gården! Lite smått läskigt, om jag ska vara ärlig. Hoppas bara att jag kommer kunna somna! Ida andvänder öronproppar varje natt och hör ingenting (fast det kan ju vara lite bra om jag skulle behöva släppa mig där mitt i natten) men jag kommer säkert ligga och små snyfta efter mamma eller något. Eller så sover jag som en stock och ser arg ut. Som vanligt.
Nu ska vi sova och hoppas att det slutar blåsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0