Det Här Med Bröllop

Just nu sitter jag och kollar på det sista avsnittet av Bonde Söker Fru. Och nu ska den där sliskiga blondin bonden gifta sig med sin blondin från Göteborg. Men när man sitter och kollar på hur det förberder sig så ser man ju att det inte bara är att ringa en präst och bah "Hej, vi vill gifta oss." Utan de ska ju grejas så fruktansvärt mycket! Tårtor, mat (tre olika på riktigt fina bröllop), klänning, smoking, hår, smink, skor, kyrka (eller annan plats att gifta sig på) präst, evt. smekmånad... HUR HAR FOLK RÅD ATT GIFTA SIG!! Själv så vet jag att min mormor gjorde ALL mat på mina föräldrars bröllop. Vet inte riktigt hur det gick till, men hon fick tydligen mat över!

När man ser det här tänker man ju också "Jag ska inte ha sådär mycket grejs på mitt bröllop." men samtidigt så vill man ju ha allt det där. I alla fall jag. När jag själv ser på bröllopsfilmer så kan till och med jag smälta lite för de där fruktansvärt fina klänningarna och när de säger ja..

Jaja! Nog om det. Det kanske inte blir så att jag gifter mig? Vem vet? Fast så vill jag inte tänka, för även om jag inte hittar någon att gifta mig med så fixar jag ett singelbröllop för mig själv.



Äh, varför inte gifta sig när man är tretton istället? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0