I Vårat Kök...

kan man hitta lite små fina saker. Idag när jag kom hem från skolan, as hungrig som vanligt, så hittar jag flera saker som jag inte kan förklara vad det är:
Typ två små snoppar...
Röd spagetti..
Och ett par fula pepparkakor. Det fanns mycket mer i vårar kylskåp som jag inte kunde förklara vad det var, men sen kom jag på att det står på burkarna/flaskorna vad det var för något..
Men sen vill jag visa er en lite sorlig bild:

Två ensamma mandariner. Den orangea är helt bucklig och mjuk så den vill man ju inte direkt äta, och den gula är ju, det syns inte så bra på bild, alldeles grön! Tänk att när dom kom hit till vårat kök hade de en förhoppning: att bli uppätna!
De väntade och såg på medans de andra mandarinerna blev uppätna, men de blev aldrig valda själva. Så nu ligger de där bredvid en brun banan och väntar på att bli slängda. Stackars mandariner! När jag skaffar ett eget kök ska jag aldrig låta en frukt eller två bli lämnad kvar! Jag ska äta upp allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0