God morgon!

I förra inlägget var jag kanske lite klagig av mig (om det ens är ett ord?) men nu vill jag berätta vad jag gjort i Hjortsberga de senaste dagarna.
Måndag: Vi kom dit och var i Hjortsberga vid fyra. Då åt vi middag, eller som de säger där = kvällsmat. Sen packade vi upp lite, jag duschade, och sen kom min farbror och hans familj och hälsade på en snabbis. Sen när de åkt hem till sitt hur som ligger kankse två km därifrån så gick typ alla och la sig.
Tisdag:Min pappas lillebror (alltså min yngsta farbror) kom till farmor och farfar med sin son (min kusin) Filip. De var där tills på Onsdagen. Och på tisdagen efter middagen (de heter frukost, middag och kvällsmat där nere) så åkte vi till Stommen (där min farbror och mina kusiner bor) och var där óch hade trevligt.
Onsdag: Emelie, Jakob, pappa Patrik och Filip (Patrik är min yngsta farbror då) åkte in till Växjö för att shoppa. Jag följde inte med för jag hade ingen lust, så jag stannade hemma och kollade på film istället. Men när de kom hem så fick jag en FRIDA tidning. Så snällt av min gamle far! ^^ Senare på kvällen så åt vi kvällsmat hos dom på Stommen. Nämligen Tacos, och så spleade vi kusiner spel, och vi kollade på bilder på datorn genom teven, vi skrattade och hade kul!
Torsdag: Alla var sminkade, duschade och klädda till kl tre då vi åt middag, sen åkte vi till Stommen och så var vi där till ungefär sju. Men sen när vi kom hem så hade min farmor gjort alldeles för mycket mat så då fick mina kusiner komma och hjälpa oss att äta upp all den maten.
Och igår då så åkte vi tåg hem. Men jag är nöjd över den här veckan! Det var roligt att få träffa alla kusiner igen! Vi träffas ju ändå inte så ofta pga att pappa bor med oss här uppe i Norrland och de andra bor neråt Göteborgs - Smålandstrakten.
Men nu kan ni få se lite bilder på min fina släkt om ni vill ^^. Ha en bra dag!


Här min pappas lillebror Patrik och hans fru Anna som inte kunde följa med till Hjortsberga och deras son Filip

Och här är pappas äldsta storebror Torgny (ett lite ovanligt namn, jag vet) Och Torgny är då han i röd tröja längst fram, och bredvid han till vänster sitter hans fru, Maria. Och på hans högra sida är det min kusin Ellinor, eller Ella som nästan alla kalla henne. Och killen där uppe i röd tröja är Anton, och brevid han är den Emma. Hon är näst äldst av oss nio kusiner. Hela 21 år! :O
Men sen finns det en till bror till pappa, men han och hans familj hittar jag inga bilder på. "/ Men han heter i alla fall Per-Ulrik. Nej, jag skojar inte. Han heter så, och han verkar nöjd över det namnet!

Och här min underbara och överbeskydande farmor!

Och strunta i alla clowner i bakrunden där nu, för det är gubben i vitt hår ni ska kolla på! För det är min farfar på hans egna sjuttio års dag! Alltså för ungefär fem år sen! Men han har inte ändras ett dugg i sitt utseende. Det lovar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0