Äckliga tänder

Hellu! Just nu sitter jag och tittar på Kvällen är din och tjockar i mig godis. Men jag har ätit lite chips ock!så, och det gör så att man får otroligt äckliga tänder! Och jag med min tandfobi för fula tänder, så tycker jag detta är riktigt obehagligt!
Uscha, nu släpper vi det! annars idag så var vi ju på Gudmundstjärn och det var faktiskt en roligt och intressant utflykt. Det var roligt att se alla hus som låg där och se hur man bodde och levde förr i tiden. Och vet ni en läskig sak? Husen låg bredvid en tjärn (en liten sjö) och det sägs att en kvinna, som hette Gudmund, gick ut där på isen för väldigt länge sen, och isen sprack och hon drunknade. Det är därför stället hetet Gudmundstjärn. Fast det låg en bra bit in i skogen! Tänk att bo ungefär en mil in i skogen och vara helt utan el, rinnande vatten, och utan värme. Förstå hur hårt folket måste ha arbetat förr i tiden för att få allt att gå runt!
Nu ska jag titta på en film som börjat.
Ha en bra kväll! ^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0