Det förändrade Sverige

Nu har jag precis kollat klart på en dukumentär på tvåan som hette Hundra år i Sverige eller något liknande, och det handlade om hur mycket Sverige har utvecklats från år 1900-år 2000. Och som vissa vet sen tidigare så är jag lite små förälskad i 40 och 50-talet, så gissa vem som satte sig upp i soffan när de kom till 40-talet. Men det var faktiskt riktigt intressant att kolla på det programmet för Sverige har verkligen förändrats sedan början av 1900-talet. Då var det tex en självklarhet att barn skulle arbeta om de kunde, man slutade skolan i sexan, kvinnorna skulle vara hemma och ta hand om barnen och vara "hemmafruar" medans männen skulle vara ute hela dagarna och jobba.
Men det roligaste var att se hur 50-talets "fjortisar" roade sig. Jo, de gick till något ställe dit de "snyggaste" och "coolaste" grabbarna kom körandes med sina ny polerade raggarbilar. Sedan satt de i bilarna och puss-pussades och drack barnförbjudna drickor. Nästan som idag alltså! Nej, men det var roligt att titta på och jag vill fortfarande åka tillbaka i tiden till 50-talet och bara ryckas med i allt det roliga! ^^9
Nu ska jag ta en macka och chilla framför teven/datorn och sedan sova.
god kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0