Ännu En Bra Film

Jag gav upp Upp! Får se den en annan dag, för jag hittade en annan film som Fritiof har sagt är väldigt bra - En blomma i Afrikas öknen eller Desert flower. Och hon hade rätt, den är jätte bra! Handlar om modellen och författaren Waris Dirie och om hennes liv. Det händer så mycket i filmen så det går nästan inte att berätta om den. Det försökte Frida göra, jag fatta nada. Men jag kan i alla fall säga att jag blev nästan tårögd under en scen då hon blir omskuren. Var så hemskt, har fortfarande svårt att fatta att flera små flickbarn blir omskurna varje dag! Uscha, i sånna lägen är jag överlycklig över att bo i Sverige!
Men nu ska jag playa med Agnes och tigga godis.
Hej då!


Waris Dirie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0