Den Där Andra Reaktionen

Ni vet då man tex går på stan med en tex en kompis då man hittar tex en jätte snygg tröja. Då visar man såklart den för kompisen och då säger den "Hihi, ja, den var söt." och så har hon (har aldrig hört en kille säga att en tröja vart söt) ett sånt där ansiktsuttryck som säger "Gushes vilken ful tröja människan har hittat!"
När sånt händer blir jag arg. För är man och handlar kläder så vill man ju ha en ärlig reaktion från den man går med. Man vill veta om den är så fin som man själv tycker eller om den är helt gräslig. Själv så syns det nog rätt så bra när jag inte gillar något. Och sen har jag och mina kompisar en rätt så lika stil så det är inte ofta jag måste säga ifrån. :)
Men moder min gör så. "Den här är väl fin?" kan jag fråga och hålla upp en t-shirt. Då gör hon en speciell grej med munnen och säger "Mmmm, men den här då?" och håller upp en helt annan sort t-shirt som självklart är mycket finare än min.
Därför tycker jag att det är klurigt att handla kläder med andra än en själv. Men sen är det ju också så att om jag hittar en tröja som jag älskar och den här kompisen hatar den så tar jag ju den ändå. För det är ju min åsikt som räknas mest.


Kommentarer
Postat av: Ida. R

Hopplöst att shoppa med min mamma, vi har helt olika smak..

2011-11-06 @ 22:16:02
URL: http://loppaaannn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0