"Det händer ju ibland."

Idag när Agnes kom hem satt jag inne på rummet och städade upp Wilmas Barbiesaker. Då ville Agnes ha pusskalas, men eftersom att hon hade någon vit gegga kletad runt munnen så bad jag henne gå till toan och tvätta munnen.

Två minuter senare.
Agnes ropar från toan: Jula! Kom hit!!

Jag: Vad är det?

Agnes: Kom hiiit!!

Jag: *går dit*

Där står Agnes med blöta byxor vid handfatet och kollar på mig med ledsna ögon och säger: Ja kissa på mej..
En dusch och en rengöring av golv senare sitter hon och jag i soffan och kollar på Bolibompa.
Jag: Kom ihåg att gå på toa när du blir kissnödig nu då.
Agnes: Ja då. Men de va en händelse (olyckshändelse) att ja kissa på mej nu.
Jag: Jaha.
Agnes: Ja, för ja kan ju gå på toaletten själv.
Jag: Ja, jag vet.
Agnes: Men ja kissade på mej idag. För det händer ju ibland.

För mig händer det aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0