Lördag 1 Oktober

Idag när jag vaknade fick jag inte spola när jag kissade. Vi hade nämligen inget vatten! Det hade hänt en stor vattenläcka som gjorde att halva stan var utan vatten. Och såklart blev jag sur för att moder sa att det kunde ta hela dan att fixa.

MEN som tur var så fixades det snabbt och vi fick vatten en halvtimme senare och jag fick spola. :) Och duscha för den delen! Jag var typ en tvåa på fräschhetsskalan imorse och luktade piss (alltså inte kiss, utan jag luktade bara illa).

Men förutom det lilla äventyret imorse så har jag varit på da stada med da familia och kollat för det var någon "festlördag" eller nå liknande med en massa grönsaksstånd och modevisningar och sånt. Men nu är jag hemma igen och gusches vad snuvig jag är! Är förkyld och har ont i halsen och näsan rinner som Niagarafallen. Så jag får nog börja droga näspray igen. (Y)
Nu ska jag kolla lite på datorn och sedan bara vara hemma. Skulle egentligen vara med Sara och Frida men för det första: de har inte hört av sig.
För det andra: vill inte gå ut nå mer idag nu när jag är förkyld.


Nu ska jag snyta mig.


Nej, jag kan inte titta in i camen, tack som frågar!


Kommentarer
Postat av: Ida. R

Varför använder du nässpray? Koka upp vatten, häv det i en bunke, häv ditt ansikte över ångan med en handduk på huvudet och börja sniffa. Ångan gör att din näsa rinner mkt så du får snyta dig emellanåt och tillslut finns det inget snor kvar och du är inte snorig dagen efter heller, problemet löst.

2011-10-03 @ 20:00:59
URL: http://loppaaannn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0