När Man Var Liten

Det är lite kul att sitta och tänka på vad man brukade göra när man var liten. Nu i skolan skulle vi tex skriva en text om hur man var som liten och vad man brukade göra. Själv så var jag lite vild av mig! Kunde aldrig sitta still och behövde alltid något att göra!
Tjurig var jag också. Fick jag inte som jag ville så kunde jag tjura i flera minuter innan jag blev glad igen! Sen var jag rätt oklok men samtidigt väldigt smart.

Tex:
En gång hade jag fått syn på Brors skoutkniv som låg högst upp i hans bokhylla. Nyfiken som jag var så började jag klättra upp, och såklart fick jag tag på den. Typ fem minuter senare kommer pappa in och börja skälla på mig.
Andledning: Jag hade börjat huggit i Brors bäddsoffa som stod i hans rum då. Det blev 16 tydliga hack, men pappa var bara lättad över att jag inte skärt mig. Och det roligaste är att soffan står kvar och hacken (ja, det är ett ord) är också kvar. Lika tydliga som då. ^^
En annan gång målade jag in skinnsoffan med moders röda läppstift. Juste, jag ritade med en bläckpenna på fars nya splitternya skrivbord när jag var fem år också. Den lilla målningen är också kvar. Och min bortförklaring var "Men mamma, jag hade en penna, men jag hade inget papper!"
Vad gör man då liksom? Jo, målar på skrivbordet.


Ingen bra kvalitet dirket, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0