It´s Starting To Bli Kallt Outside

Nu ska jag stänga av datorn för idag och sedan ska jag leta fram min tomteluva till mössa. Och nej, det är ingen röd tomteluva som man har vid jul utan en lång, svart mössa som ser ut som en luva. Håller på att frysa ihjäl när jag går till skolan på morgonen och Fritiof har redan tjuvstartat med sin rosa mössa så jag ska nog ta och börja med min nu jag med.

Men först måste jag hitta den. Antingen så ligger den i en kartong i källaren sen vi flyttade hit, eller så ligger den inträngd i någonstans i en skrubb eller, om jag har tur, så ligger den där den ska ligga - i en utav korgarna där mössorna och vantarna ska ligga.

Men detta letande kan ta ett tag så jag ska börja nu och sedan ska jag sova och ställa alla mina klockor.

Puus! Kraam! Viink! och god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0