Tänk Att Vara En...

snigel. För dens liv måste vara lagom soft. Bara snigla runt och inte ha bråttom. Ha stora utstickande ögon så att man kan se jätte häftigt och äta gräs. Och an dra djur kan ju inte klaga på att man är för långsam! Det är som att man skulle kalla en jaguar för snabb. Så man kan snigla sig fram en meter i timmen och bara leva livet. Krypa in i sitt lilla skal och koka te och sova ibland.
Efter jag dött ska jag bli en liten, röd snigel. Vet inte ens om det finns en röda sniglar, men det vore coolt och ingen skulle ju kunna missa en.
Det är ju bara att det att jag är skiträdd för just sniglar..

"Här kommer jag och sniglar fram, i lugn och ro.. Lalala... I lugn och ro.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0