Jag Är Ingen Slöis Ja

Ni som nu tror att jag har varit hemma och slappat hela dagen idag har fel - jag har gjort nytta! Har varit på staj med Fritof och ätit mig tjock, köpt en klänning på rean för 30 spänn, hämtat barn på dagis och tränat orken ur mig!
Fast gusches vad kallt det var när jag hämtade Agnes på dagis! När vi kom hem sa Agnes "Julia, du ser ut som en tomat i ansiktet. Svettas du?" Nej, lilla flicka, jag fryser.
Nu har jag målat naglarna och ska nog ta en macka eller nå och sen sova. För imorgon, är det skola. Det är jag säker på.
Nu ska jag ta den dära mackan.
Sov gott och god kväll!

Ni ser ju själv, Agnes är smart.

Nej, men allvarligt nu! Varför är det så att när man ska tex i alla tv-serier där folk ska spela "nördiga" så sätter man på dom ett par glasögon? Varför? Glasögon är typ den snyggaste accesoaren som man kan ha. Sedan ska folk ta det som ett plus att de kallas för nördar = smarta. Själv skulle jag inte bli alltför olycklig om jag behövde ha glasögon på mig 24/7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0