Vi Har Alla Varit Små

Det är skit kul att tänka tillbaka när man var liten. För man var så dum och ville förstå allt men förstod ändå ingenting!
Själv så uppstod alltid samma fråga varje jul: varför kunde man inte se när Tomten kom flygandes med sin släde?? 
Minns att jag brukade springa runt till varje fönster i hela lägenheten för att se om jag kunde se Tomten med sina renar. Men jag såg dom aldrig :(
 
Sen så hade jag den gamla damen under sängen som brukade kolla på mig när jag sov, det hade Gunnar, min nalle sagt till mig en morgon. Och så behövde jag akta mig för björnarna bakom mamma och pappas garderober (det var kanske 5 cm mellan garderoberna och väggen, men dom fanns ändå!), och för att inga gosedjur skulle bli ledsna och rymma så var jag tvungen att pussa precis alla innan jag skulle sova. Och jag hade typ över 20 gosedjur i min säng då så det tog ett tag.
 
Jag har ju som sagt två äldre syskon, en bror och en syster. och det reatdes med mig heeela tiden bara för att jag var liten och inte fattade någonting. Som en dag då jag tog av mina strumpor, då brukar det ju finnas ludd mellan tårna och jag sopade bara bort dom då bror bah "Neeej, Julia. Det där är ju små djur! Du får inte sopa bort dom!"

och jag gick ju såklart på det, att dom där små luddarna var små djur som levde och trivdes i vatten och käkade cornflakes. Så i tre dagar skötte jag om dom så fint så fint och de fick liggga i en burk med vatten och jag gav alla en varsin cornflakes tills den dag Bror sa att han bara skojade och att dom inte levde. Då fick jag hällla ut dom i duschen och så dog allihopa. 
R.I.P Bertil, Märta, Rolf och Gunnar.
 
Sen så lyssnade man ju på så bra musik som Barbiegirl, Super Duper Kille och Rosa Helikopter. Fanns inget bättre! Och varje dag klockan sex var det Bolibompa, på lördagar  var det party för då var det Disneydags. På dagis var det stora samtalsämnet Tilllbaka till Vintergatan och Wild Kids och man blev arga på varandra för att man tog varandras spadar.
Skulle jag får leva om mina sju första år i mitt liv så skulle jag lugnt göra det, bara för att slippa skolan och för att kunna leka igen utan att folk kollar konstigt på en. ^^)
 
Jo, man var lagom frän då alltså.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0