Jag Som Trodde Man Var Fin Som Man Var

I söndags sticker moder in huvudet och säger "Julia, i skåpet på toaletten står en brun tub. Det är brun-utan-sol kräm, ta det på benen om du vill tills på tisdag."
Och det tragiska med det här är att jag behövde verkligen brun-utan-sol kräm till benen och att det var min mamma som påpekade först av alla.
(Fast jag andvände bajskrämen i tisdag och nu är mina ben lite smått bruna och fina. Var bara det att jag tog inte på mina fötter så det är en fin rand längst fotleden just nu.) :)
Sen igår när jag sminkade Wilma påpekade hon att jag hade mycket smink som jag aldrig andvände. Sen sa hon att jag borde andvända mer smink. Det värmde.
Igår sa Fritiof "Oj, vad brun du är om benen!" Då sa jag att det var bajskrämen och då pustade hon ut och sa "Tänkte väl det!"

Kanske ha fattat helt fel i hela mitt liv men var man typ inte fin som man var?
Inte?
Nähä.

Den där bilden är tagen när typ halv sommalovet gått och ja, ni ser ju själva. Solbrännan förra året gick lite... dåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0