Vasa & ABBA

Igår var vi lite sådär kulturella och gick på muséeum hela dagen. Vi började med Vasa.
För er som inte vet så är Vasa muséet ett muséeum om ett skepp som sjönk typ tre meter utanför hamnen i Stockholm på 1600-talet. Ett rätt så tragiskt muséeum, det handlar liksom om hur failat allt blev. För de hade satsat mycket på pengar på båten och den var en av de modernaste krigsbåtarna ever, och så hann den segla ut några hundra meter och så sjönk den och alla dog.
Jo, och så hade de tagit upp skeletten från skeppet. Jag dog, och Agnes njöt läskigt nog.
Sen gick vi vidare runt på Djurgården.
Sen gick jag och mamma på ABBA muséet medans Agnes, Wilma och fadern deras gick på Skansen.
Tog inga bilder därifrån men det var as coolt! Mamma blev lite vild och fick flashbacks hela tiden. Tydligen var ABBA dåtidens One Direction för henne så jag förstår henne, det måste ha varit stort. Sen förstår jag inte varför ingen lyssnar på deras musik längre? Super bra ju, ska bara lyssna på ABBA från och med nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0