Mitt sommarjobb

Hola kompisar! Idag har jag varit på "sommarjobbet" och det var väl okej. Känns konstigt att kalla det sommarjobb, vi har nog inte riktig kommit igång än så får väl vänta lite.
Men fick en kommentar på förra inlägget där någon fråga vad det var för sommarjobb och hur jag fick det osv. Och eftersom att jag aldrig får kommentarer gjorde jag en glädjedans inombords och bah jamen visst!
Jo, för några veckor sedan kom det en snubbe och en kvinna till skolan och berättade om detta Future Youth Camp, som det heter, om berättade lite smått om det och sen om man ville fick man skriva in en ansökan. Så det gjorde jag och dagen efter fick jag ett sms där det stod att jag och de andra i klassen som anmält sig fick komma på en intervju. Så veckan efter fick vi gå till AGera's kontor, eller där de håller till. För det är företaget AGera som håller i det här. Och så fick man gå på en intervju och berätta varför man ville vara med på lägret, vad man hade för framtidsplaner och sånt. Och en vecka senare fick jag ännu ett sms där det stod att jag kommit med :)
Det här lägret är ett sommarjobb, vi får pengar för dessa tre veckor. Och lägret är till för de som gått ut 8:an i år (och för gymnasierelever men de hänger inte jag med så vi skippar dem) och syftet är att locka oss att välja gymnasielinjer med inriktning vård&omsorg eller IT/Teknik eftersom att det är inom dem jobbbranscherna som det finns så mycket jobb men saknas så mycket folk. Så man kunde välja någon av dessa inriktingar när man anmälde sig, jag valde vård&omsorg.  Och igår började lägret och just nu håller vi till på Universitetet och under lägret ska vi göra olika övningar, grupparbeten, folk som jobba inom vården och IT-branschen kommer komma och föreläsa, vi ska få åka och hälsa på olika arbetsplaster och en utav de här tre veckorna ska vi får praktisera på en riktig arbetsplats. T.ex de som valt vård får troligen praktisera på ett äldreboende. Och det låter ju som värsta chill sommarjobbet och det är det. Vi jobbar mellan 9-15 varje dag och får lön för att endast lära oss. Men vi har inte börjat på riktigt då, för igår skulle vi lära känna varandra och idag har vi pratat om hur man ska vara mot varandra på en arbetsplats. 
Men nu ska jag leta efter någon ny blogg att läsa, känner att jag behöver fler. Kommentera gärna vilka ni läser, spelar ingen roll vilken typ, vill bara ha något nytt :)
(Y)
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida. R

Vadå får aldrig kommentarer? Jag brukar slänga in en kommentar då och då... Du får ju mer kommentarer än mig

2013-06-20 @ 23:23:54
URL: http://idarubensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0