Geography club

Nu ikväll såg jag en film - Geography club.
Den handlar om Russel som går i high school som jobbar hårt för att göra sin pappa nöjd genom att få bra betyg så han kommer in på Yale. Fast han har börjat tvivla på sig själv - på sin sexualitet. Han misstänker att han är bög, och börjar chatta med en kille online. Plottwist, det är skolan populäraste kille, Kevin. Han är såklart med i skollaget och kan därför aldrig riskera att någon får reda på honom och Russel. Trots det börjar de ses i smyg och Russel blir antagen till skollaget han med så att de kan hänga utan att någon misstänker något, för det vore ju döden för de båda hallå.
Men en kväll ser en tjej från dem. Hon bjuder sedan in Russel till en hemlig klubb för homosexuella (där hon själv är med), The geography club. Namnet är en täckmantel så att ingen ska misstänka att det är en hemlig supportgrupp för homosexuella. Efter lite om och men så går han med och stortrivs.
Dock händer det en massa under filmens gång och Russel och Kevin försöker hålla sitt förhållande hemligt, men ja, ni får titta själva!
Jag tyckte filmen var bra! Dock är den baserad på en bok så jag misstänker att storyn gick väldigt fort fram i filmen. Sen så är det en highschool film, alltså är det huuur fel som helst att vara homosexuell, de coolaste ever är killarna i skollaget och en asiatisk tjej är "nörden". Yes. Men annars var den bra, fast Russel är as snygg så egentligen förstår jag inte hur han kunde vara "osynlig" i början av filmen? Och sen att amerikanska filmer alltid ska ha 27 åriga skådespelare som ska spela 17? Life is a mystery.
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida. R

Mitt filmtips: If i stay
Lycka till att inte gråta till den.

2014-12-08 @ 21:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0