deep as the ocean just nu

Nu går ju jag i nian och ska börja gymnasiet om bara några månade och sen, om tre år, så har jag gått klar all skola. Alltså, det är rätt så sjukt. Om tre år så håller jag på att kolla på studentklänning och jag har säkert fått min studentmössa och jag kommer säkert ha en massa nya kompisar, en massa nya människor i mitt liv. Jag vet inte varför, men jag går runt och tänker på det hela tiden. Hur mitt liv kommer se ut om tre år, när jag snart ska sluta skolan och bli vuxen på riktigt.
Menar för tre år sen gick jag i sexan och var sådär glad över att gå i den klassen, jag trodde jag skulle hålla på med basket forever och mina enda vänner var Sara och Frida. Jag skulle aldrig kunna föreställa mig att jag skulle ha det som jag har det idag. Jag tycker det är lite läskigt, vad som helst kan hända liksom. Jag tror att jag vet hur det kommer vara om tre år men jag kommer säkert ha heelt fel. Just nu har jag mina drömjobb och framtidsplaner men jag kanske tar en helt ny väg och tänker om helt och förstår inte alls i efterhand hur jag kunde vilja bli just det där när jag var 15.
Jag skulle kunna spy ut ord genom mina händer just nu för jag tänker så himla mycket, men nu vill jag inte skriva så mycket mer för snart ska jag äta kladdkaka med far. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Puss!

2014-02-24 @ 09:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0