children of new york

Nu när jag var hos bror så hade han en kul bakrundsbild (andra bilden) på sin dator och jag bah vart har du hittat den?  och han bah Helen Lewitt har tagit den, googla på henne vettja.
Så jag gjorde det och hon hade tagit flera bilder på barn som levde i New York under 40- till 60-talet. Vet inte varför, men jag gillar bilderna starkt. De ställer så många frågor. Hur var det att leva då? Varför hade barnen så fina kläder? Varför kände de två barnen att de måste in i telefonkuren med sin mamma? Hur fena kom pojkarna upp dit ovanför dörrporten?  Hittade pojken det han ville hitta under flickans klänning? Varför dansar inte folk random på gatan idag? Vad hade mannen på sista bilden för relation till bebisen? Var det hans barn? Barnbarn? Vem är mannen bakom som ler? 
Älskar att kolla på bilder och bara fråga en massa i mina tankar. För jag skulle bara vilja hoppa in och se hur det var då, kunna ta på stämningen liksom. 
Eller är det bara jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0