freaks and geeks

Flera gånger nu under sommarlovet så har vissa frågat mig om en bra film de kan se, och jag ser ju på film såklart, men jag har aldrig ett bra svar. Så därför undrar jag varför ingen frågar om någon bra serie att se, för där har jag ju alla svaren hallå! Här är min topp tre på serier jag tycker alla borde se:
3. Orange is the new black
Har du inte sett denna serie, gå och lägg dig. Den är så himlans fruktansvärt bra! Det handlar då om den här burden, Piper Chapman som för 10 år sedan var tillsammans med en drugdealer och nu, 10 senare åker hon och den här tjejen in i fängelset för det de gjort 10 år tidigare. Så serien handlar om Pipers tid i fängelset men också om de andra som är där. Och det är en så bra serier för 1.Det är mest tjejer med. 2.Mer än hälften är typ homosexuella och det är helt normalt i serien, i andra serier får oftast den homosexuella en speciell "roll" bara för att den är homosexuell. Men i den här är det som den vanligaste saken i världen. 3. Serien ger superbra tillbaka blickar på hur fångarnas liv såg ut innnan. och 4. alla kvinnor i serien är så himla awesome! 
 
2. Freak and Geeks
Vet inte om den klassas som en prisvinnande serier, men den är hur skön som helst. Handlar om en tjej och hennes lillebror som går i highschool och deras liv. Alla personer i seriern är så himla kula och Sams kompisar (hennes lillebror), han och hans gäng är typ de roligaste ever. Önskar att jag kunde få vara deras kompis. Bill liksom <3 Det är en kul serie och har ni inget att se, se den för den är askul. Den är bara en säsong tyvärr men det är en bra säsong, så chip chop ladda ner och kolla så kan vi fnissa tillsammans senare åt våra alldeles egna internskämt om serien.
 
1.Desperare Housewives
 Alla har sett minst ett avsnitt av denna serie, men har ni sett alla? GÖR DET!! No protest, gör det bara. Såg alla 8 säsonger för två år sen och denna serier är lugnt min favvoserie genom tiderna. Inte ett enda avsnitt är tråkigt, det händer något hela tiden. Och de fyra kvinnorna som har huvudrollerna och deras liv är så komplett, det är så bra gjort alltihop. Det tar tid att se 8 säsonger, men låt det ta tid då för det är värt det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0