tfios

De senaste dagarna har jag umgåtts mycket med Han. Och ikväll var vi på bio och såg The fault in our stars, eller Förr eller senare exploderar jag (vi kan ta och diskutera varför vi svenskar suger på att översätta film/boktitlar en annan gång).
Filmen var enligt min åsikt bättre än boken. Det kanske är förbjudet att säga så, men jag läste boken på engelska så det kanske har med det att göra. Jag förstod t.ex. inte alla ord i boken och det blir lite sluddrig i huvudet när man läser engelska och är bara 16 bast och inte är världsbäst på engelska liksom. Men filmen var väldigt bra i alla fall, jag grät mer än vad jag grät när jag såg Titanic i 7:an vilket betyder att jag grät väldigt mycket och slutet var så fint att man bah vart ska jag ta vägen egentligen??!!
Se den, men läs boken eftersom att det finns en bok och den är ju bra den med liksom. Nu måste jag sova, imorgon tar jag tåget till Edsbyn och stannar där i några dagar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0