Idas student

Igår åkte jag, mor och mina syskon till Edsbyn för att gå på Idas student! Den lilla skiten tog studenten igår, rätt så sjukt. Har alltid tyckt att vi varit så små men nu blir vi ju jätte stora helt plötsligt. 
Agnes, syster och bror var med.
Wilma också såklart, och hon och Agnes var snabba med att gratta Ida när studentceremonin var klar.
Sedan åkte vi hem till mina kusiner och öppnade paket och käkade mat.
Såhär glad var Ida då.
Sedan var det dags att åka hemmåt igen, men först skulle vi åka och titta i vår sommarstuga som vi håller på att renovera för fullt.
Det såg bra ut.
Sedan började mor prata i telefonen och lämnade oss i köket.
Sedan skulle vi ta en fin syskonbild, sa vi.
Fast vi gav upp och åkte hem istället. 
Idag har jag solat hela dagen och bränt rumpan och nu ska jag spela spökspelet med några här hemma. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0