The fault in our stars

Det här är en bok som jag läste ut igår och den tycker jag ni kan läsa. Den är ju väldigt akutell just nu om man kollar på Twitter och Tubmlr mm. och sen så kommer den ju ut på bio snart. 
Boken handlar om Hazel som har lungcancer. Varje vecka går hon i en såkallad supportgroup där hon och andra ungdomar med cancer samlas. En dag träffar hon Augustus som är en tidigare cancerdrabbad ung man och de blir vänner och det ena leder till det andra och de blir kära och har det så fint tillsammans osv osv. Det är en väldigt sorlig bok och den är lite jobbig för Hazels tankar är lite råa. Hon är väldigt sjuk i sin cancerfom och hon vet att hon ska dö. Jag kan tycka att det är jobbigt att läsa om döden också, så det är nog lite därför den är lite jobbig. Förutom det så är boken väldigt fin, jag hade kanske lite för höga förhoppningar om den men den var bra. Jag läste den på engelska, den finns på svenska också, men jag jobbar på att läsa engelska böcker så. Men läs den och se sen filmen för den ska tydligen vara väldigt bra. :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0