Tjejen som förgyller mitt liv

Där har ni jokern. I min säng. Och där ligger hon och pruppar och skrattar och äter päron. Hon bara kom in här och sa "Sätt på lite Frostmusik!" och så la hon sig där. Jaha, sa jag och satte på lite Frost och nu diggar vi för fullt.
Tänk att hon en dag kommer bli tonåring och en liten fjortis. Att vi inte längre kommer kunna ligga och brottas i min säng eller dansa till Busy doin nothing. Att hon inte kommer vilja att jag läser godnattsagor för henne för hon ska läsa själv. Hon kommer inte skratta åt mina pruppljud utan tycka att jag är pinsam och jobbig för att vara hennes 10 år äldre storasyster. Jag skulle vilja ploppa ner henne i en låda där hon förblir den här storleken så att jag kan ta fram henne och leka med henne varje dag. Fast man vill ju att hon ska bli äldre också så att jag kan lära henne en massa bra saker, men jag kommer sakna tiden då hon var en liten majonäs och man kunde leka med henne hela tiden. Hon börjar skolan i höst och då blir hon automatisk stor, hon är ingen bebis längre då. För då går hon ju i skolan och rätt som det är fyller hon två siffrigt, sen går det bara fort fort. Jag hoppas att hon och jag förblir bästisar även fast jag säkert flyttar hemifrån när hon är endast 10 år. Jag hoppas att hon fortfarande vill köra springrace med mig genom parkerna påväg ner till stan och att hon ibland vill brottas med mig. Men vill hon så bara som prata om vad som helst, typ vilken foundation som gör hennes asnikte mest oarnget eller något sådant så ska jag vara där som det bästa pratstödet som finns. Nu ska hon gå och lägga sig så jag ska be om att få läsa för henne nu. För det är det mysigaste som finns och jag tycker om henne så mycket så jag vill pussa på henne lite extra just nu efter att ha skrivit det här.
 

Kommentarer
Postat av: Ida. R

Jag och Agnes lyssnar på mycket bättre musik. Vi lyssnar på Ebba (ABBA), gör kullebyttor, dansar tango, dansar halloweendans och sjöjungfrun. Så det så! Klå det om du kan. För att inte glömma att vi hoppar studsmatta också samt att jag låter henne vinna i tre i rad. Det sistnämnda gör jag utan hennes medvetande dock.

2014-05-06 @ 19:26:15
URL: http://idarubensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0