Vandrare

I tisdags skulle alla samhällsettor ut på lite friluftsliv under ett dygn. Så på morgonen begav vi oss med buss ut mot Ljungan och sen blev vi avsläppta där med en karta och fick order att börja gå. Så det gjorde vi.
Vi käkade lunch, och dessa var mina vandrakompisar:Stina, Jasmin och Han. De var också mina tältkompisar.
Det är ju väldigt jobbigt att ha vad som kändes som The Rock på ryggen och gå, men det var himlans fint där vi gick så det vägde liksom upp.
När vi kom fram fixade vi upp vårat tält 
Testade sovplats gjorde vi också
SEDAN HÄNDE DET BÄSTA: Vi fick hälsa på en bondgård och en massa kalvar och kossor!!
Han fick säga till på skarpen då de slickade på en
 
Men annars trivdes hon som handen i handsken. Lilla vän, jag önskar att du får gifta dig med en bonde :')
(Var så rädd hela tiden, men var fett kul ändå ju)
Jasmin och bossen i ladan. Aldrig fått en kyligare blick av en ko.
 Sedan fick vi kaka och saft av bonden och jag lärde mig vad kons alla magar heter. Efter bondgården hängde vi på området lite, vi lagade mat (tortellini och tomatsås, mmm), spelade brännboll och käkade vi godis i tältet. Dagen efter vandrade vi hem igen och det var den turen ute i vildmarken. :)

Kommentarer
Postat av: Ida. R

Du: "SEDAN HÄNDE DET BÄSTA: Vi fick hälsa på en bondgård och en massa kalvar och kossor!!"
Jag: "Eh va? Är inte Julia rädd för kossor?"
Du: "Var så rädd hela tiden, men var fett kul ändå ju"
Jag: "Där kom det."

2015-06-01 @ 23:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0